Forum www.nadchmurami.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

15 zasad bezpiecznego latania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nadchmurami.fora.pl Strona Główna -> Z przymrużeniem oka na lotnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1SnajpeR7
Business Class
Business Class



Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gentleman

PostWysłany: Wto 20:15, 16 Lip 2013    Temat postu: 15 zasad bezpiecznego latania

1. Start jest zawsze dobrowolny; lądowanie – zawsze obowiązkowe.


2. Latanie nie jest niebezpieczne. To co niebezpieczne, to kraksa.


3. Zawsze lepiej jest być tu – na ziemi, marząc by znaleźć się tam – w powietrzu, niż być tam i marzyć, żeby znaleźć się tutaj.

4. Jedyna sytuacja, w której masz za dużo paliwa jest wtedy, gdy płoniesz.

5. Śmigło to tak naprawdę tylko duży wentylator, służący do chłodzenia pilota. Gdy się zatrzymuje, można na własne oczy zobaczyć, jak pilot zaczyna się pocić.

6. Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.

7. Dobre lądowanie, to takie, po którym możesz o własnych siłach wyjść z samolotu. Świetne lądowanie, to takie, po którym samolot nadaje się do dalszego użytku.

8. Ucz się na błędach innych. Nie pożyjesz tak długo, by nauczyć się czegoś na własnych.

9. Prawdopodobieństwo przeżycia jest odwrotnie proporcjonalne do kąta podchodzenia. Im większy kąt, tym przeżycie jest mniej prawdopodobne i na odwrót.

10. Nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził 5 minut temu.

11. Staraj się, by łączna liczba wykonanych przez Ciebie lądowań była równa liczbie startów, które wykonałeś.

12. Zaczynasz z pełnym workiem szczęścia i pustym workiem na doświadczenie. Cała sztuka, to napełnić worek na doświadczenie zanim worek ze szczęściem się opróżni.

13. Jeśli jedyne, co możesz zobaczyć za oknem, to ziemia kręcąca się w kółko, a jedyne, co możesz usłyszeć, to hałasy z kabiny pasażerskiej, wiedz, że nie wszystko idzie jak powinno.

14. Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny.

15. Rozglądaj się. Zawsze jest coś, czego nie zauważyłeś.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Runway
Kapitan
Kapitan



Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Gentleman

PostWysłany: Wto 22:52, 16 Lip 2013    Temat postu:

Dobre Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1SnajpeR7
Business Class
Business Class



Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gentleman

PostWysłany: Czw 10:05, 18 Lip 2013    Temat postu:

To co, będziemy z nich korzystać w lotach w FS*? Wink
___
*FS - Flight Simulator - Symulator lotu (dowolny)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1SnajpeR7 dnia Czw 10:06, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Runway
Kapitan
Kapitan



Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Gentleman

PostWysłany: Czw 11:26, 18 Lip 2013    Temat postu:

Pewnie, trzeba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1SnajpeR7
Business Class
Business Class



Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gentleman

PostWysłany: Czw 13:11, 18 Lip 2013    Temat postu:

Czyli, zgodnie z 4. punktem, mam tankować do pełna (gdy mam pewność, że nie będzie kraksy) Wink.
Mały offtopic:
Ja uważam, że paliwa może starczyć:
a)bezpośrednio - do lądowania starczy.
b)pośrednio - może zabraknąć, ale możliwe jest "doszybowanie" do docelowego lotniska.
I jeszcze mocniej oddalę się od tematu: raz miałem taki przypadek, że przy wykonywaniu Go-Around (kręgu nadlotniskowego) brakło mi paliwa i ... Łup!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Runway
Kapitan
Kapitan



Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Gentleman

PostWysłany: Czw 13:49, 18 Lip 2013    Temat postu:

Ja kiedyś zabierałem paliwa na lot + jeden ewentualny go-around. Ale od czasu FSPassengers zabieram więcej, bo jak jest za mało to dużo punktów zabiera Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boeing787
Beniek I Mocny
Beniek I Mocny



Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPKK
Płeć: Gentleman

PostWysłany: Czw 20:57, 18 Lip 2013    Temat postu:

Aron ja też, odszedłem na kółko, bo byłem za wysoko i leciałem za szybko i wtedy patrzę na EICAS, o kurde 200 Ibs w jet i łup.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1SnajpeR7
Business Class
Business Class



Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gentleman

PostWysłany: Pią 17:16, 26 Lip 2013    Temat postu:

200 IBS?!

Ja pamiętam, że w czasach FSX demo to też zrobiłem Go-Around, ze względu na zejście z kursu, na jednym sprawnym silniku (drugi miał uszkodzoną pompę) i ŁUP!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boeing787
Beniek I Mocny
Beniek I Mocny



Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPKK
Płeć: Gentleman

PostWysłany: Pią 17:22, 26 Lip 2013    Temat postu:

No funtów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1SnajpeR7
Business Class
Business Class



Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Gentleman

PostWysłany: Pią 17:24, 26 Lip 2013    Temat postu:

Wiem, że funtów, ale to był okrzyk, aby sprawdzić, czy Beniek się nie pomylił i chodziło mu o tak mało paliwa.

TO JEST 747 post na forum
//B7

A więc mamy Jumbo Jeta na forum Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1SnajpeR7 dnia Pią 17:29, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nadchmurami.fora.pl Strona Główna -> Z przymrużeniem oka na lotnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin