Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poziomekd
Cessna 152
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:50, 05 Cze 2013 Temat postu: [2013-06-04] [EPWA-EGLL] [AIRBUS A321 WIZZ AIR] |
|
|
Opiszę tutaj jeden z moich krytycznych lotów ,gdzie doszło to do krytycznego łańcucha zdarzeń.
Jest godzina 17.23 Otrzymuję zgodę na start [IFR] ,oraz kołowanie. Kołuję do pasa z którego będę startował. Po drodze ATC poinformowało mnie o postoju ponieważ kołował inny Airbus A321. Czekaliśmy około 5 minut ,po czym ruszyliśmy dalej. Kiedy byliśmy już na pasie startowym poprosiłem o zgodę na start do Londynu. Zwiększyłem ciąg. Samolot nabrał prędkości ,po czym wznieśliśmy się. Schowałem podwozie i klapy. Pogoda była wspaniała ,idealna na lot. Po jakimś czasie ustawiłem autopilot. Na chwilę wyszedłem do WC. (Przyczyną tej katastrofy było moje wyjście do WC ). ATC powiedziało ,abym wznosił się do 10.000 stóp. Ustawiłem szybkość wznoszenia na 1900 / min . Z racji tego ,że miałem włączoną pogodę aktualizowaną z serwera przelatując nad granicami Polski dał o sobie znak wiatr ,który wiał w naszą stronę. (Teraz opowiem co stało się pod czas mojej nieobecności ,wiem to ponieważ włączyłem powtórkę ). Samolot powoli wznosił się ,lecz przez silny wiatr wznosił się szybciej niż było ustawione na autopilocie (ponad 3000/min). Doprowadziło to do przeciągnięcia samolotu. Samolot runął w Niemczech. Ofiary szacuję na 100%. Katastrofa nie zdarzyła się by gdybym nie odchodził od PC ,tzn. od Kokpitu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Runway
Kapitan

Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 1353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:35, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wniosek - gdy lecimy, załatwiamy się w postawiony gdzieś w kącie "kokpitu" nocnik
A tak na poważnie, to ja staram się nie wychodzić z "kokpitu", gdy samolot się wznosi lub opada (no chyba, że jest jeszcze wysoko ). Ale wiadomo, że nie jesteśmy prawdziwymi pilotami i podczas lotu mamy jeszcze swoje prywatne sprawy. Czy to iść wynieść śmieci, czy przelecieć do sklepu po picie. Zawsze można włączyć pauzę, jedna ja rzadko z tej opcji korzystam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
1SnajpeR7
Business Class

Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:22, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ofiary szacuję na 100%. Katastrofa nie zdarzyła się by gdybym nie odchodził od PC ,tzn. od Kokpitu |
Albo trzeba mieć drugiego pilota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Boeing787
Beniek I Mocny

Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPKK Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:59, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Czy temat można zamknąć?
Czekam 72h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
1SnajpeR7
Business Class

Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:23, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Już minęło 72 h, więc to tak, jakby się autor tematu zgodził.
Ja zamknę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|