1SnajpeR7
Business Class
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:38, 18 Lip 2013 Temat postu: Słownik pojęć lotniczych |
|
|
Ja i inni członkowie załogi forum (nie mówię, że reszta nie) będziemy dopisywać pojęcia lotnicze do tego tematu. Ale proszę Was, Stewardzi i Kapitanie - edytujcie mój pierwszy post w tym temacie i nowe słówko, bądź poprawkę zaznaczcie kolorem rangi, a w nawiasie obok pojęcia wpiszcie swój skrót tzn. pierwszy i ostatni znak w nicku (u mnie to jest 17).
Moje pojęcia:
EICAS - (Engines Indicating and Crew Alerting System) - to jest system pokazujący pracę silników i ostrzegający załogę np. o niskim ciśnieniu hydraulicznym oraz o stopniu wysunięcia klap, podwozia, temperaturze zewnętrznej oraz ilości paliwa.//B7
ILS - (Instrument Landing System) -system ułatwiające lądowanie w czasie złej pogody.
PFD//B7 - (Primary Flight Display)- ekran, na którym wyświetlone są wszystkie najpotrzebniejsze informacje podczas lotu, czyli wysokościomierz, wskaźnik kursu, sztuczny horyzont, włączone tryby autopilota, prędkościomierz, prędkość pionowa, ciśnienie, FD, przy lądowaniu stan samolotu na ścieżce schodzenia ILS. Pokazuje prędkość minimalną, maksymalną, lądowania, rotacji, V1, V2, prędkości wsuwania/ wysuwania klap. Występuje tylko w kokpitach typu Glass. W Boeingu 787 oraz Airbusie A350 i kilku innych jest też HUD(Head UP Display)
Przeciągnięcie - (ang. Stall) stan, kiedy samolot porusza się zbyt wolno i/lub ma przekroczony dopuszczalny kąt natarcia.
Fałefer (oryg. VFR) - Lot z widocznością
Iefer (IFR) - Lot wg. przyrządów
Na razie są dwa, ale później dopiszecie, ok?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1SnajpeR7 dnia Pią 17:06, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|